Collecten kerkdiensten
zondag 12 december 2021

Eerste collecte ochtenddienst: Kerk in Actie: Nederland: Een stabiel thuis voor kinderen
In Nederland zijn ongeveer 45.000 kinderen uit huis geplaatst. Ze maakten in hun leven al té veel mee. In jeugddorp De Glind vinden deze kinderen een veilig thuis. Ze wonen bij gewone gezinnen, in 28 gezinshuizen die verspreid staan over het verder gewone dorp. De ouders hebben een opleiding om kwetsbare kinderen de juiste verzorging en opvoeding te geven. Daarnaast krijgen ze ondersteuning bij hun ontwikkeling en traumaherstel. Dat gebeurt door heel gewone dingen als zwemles, naar school gaan en buiten spelen, maar ook door speciale activiteiten waarbij ze werken aan zelfvertrouwen en sociale vaardigheden: paardrijden, muziekles, schilderen en judo.

Tweede collecte ochtenddienst: Stedelijk Kerkenwerk
Uit de vijf wijkgemeenten in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen.
Wij dragen daarmee bij aan de kosten van het Kerkelijk Bureau. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Collecten Psalmenvesper

Collecte: Onkosten (Wijkfonds)

• de kosten van de avond-/middagdiensten, denk aan predikant, koor, koster en organist
  • koffie, thee en andere kosten die tijdens een gemeenteavond gemaakt worden

Zendingsbussen: Stichting Gave
Stichting Gave is een interkerkelijke organisatie voor het werk onder vluchtelingen en asielzoekers in Nederland. In de zomer organiseert Gave jongerenkampen waar de vluchtelingenjongeren zich niet alleen kunnen ontspannen, maar waar ook ruimte is om te praten over wat hun bezig houdt. Ze lezen in de Bijbel en horen over Gods genezende liefde, de meesten voor het eerst. Hun jongerennetwerk Connect Us is het hele jaar door actief: jonge Nederlandse christenen en vluchtelingenjongeren hebben samen een leuke avond met sport, muziek of een andere activiteit.