Collecten kerkdiensten
zondag 13 maart

Eerste collecte ochtenddienst: Kerk in Actie: Nederland: Kerk zijn doe je met elkaar
Veel kerken in Nederland willen iets betekenen in hun eigen omgeving. Er zijn voor anderen en iets doen voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zoals de Protestantse Wijkgemeente De Drieklank in Almere. In een taalcafé geven vrijwilligers taalles aan Syrische vluchtelingen. Gemeenteleden en vluchtelingen genieten van gezamenlijke maaltijden. Op vrijdagochtend kun je buurten in de kerk, onder het genot van koffie of thee. Toen dat in coronatijd niet mogelijk was, trok het ‘buurtbakkie’ van de kerk de wijk in. Met deze activiteiten wil de kerk in Almere diaconaal en betekenisvol aanwezig zijn in de wijk.
Kerk in Actie begeleidt en ondersteunt protestantse gemeenten die diaconaal present willen zijn in eigen dorp of stad. Met uw bijdrage steunt u diaconale projecten van Kerk in Actie, zoals de diaconale presentieplek in Almere.

Met de 2e collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de vijf wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan het onderhoud van de kerkgebouwen. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Collecte Psalmenvespers

Collecte: Onkosten (Wijkfonds)

Zendingsbussen: IZB
De IZB staat voor zending in Nederland. Zij verlangen ernaar dat gemeenten en gemeenteleden gestalte geven aan het evangelie van Jezus Christus in de wereld. En dat zij daardoor mensen die Hem nog niet kennen voor Hem te winnen en samen met zijn gemeente Hem navolgen. Met hun kennis en ervaring willen zij daarom de kerk en plaatselijke gemeenten ondersteunen bij het vervullen van hun missionaire roeping. Voorbeelden hiervan zijn het ondersteunen van pioniersplekken zoals Het Pand, toerusting van gemeente door het Focus-traject, Dabar camping-evangelisatie, en toerusting van predikanten (Areopagus).