Collecten kerkdiensten
zondag 20 februari 2022

Eerste collecte ochtenddienst: Groningen: Pioniersplek Overstag
Overstag is een interkerkelijke pioniersplek vanuit de PKN in de wijk Lewenborg met als zendende gemeente de PG Damsterboord. In 2018 vonden de eerste voorbereidingen plaats en sinds 2020 worden er verschillende activiteiten georganiseerd. Onze visie is om een nieuwe gemeenschap te vormen in Lewenborg waarin we bijdragen aan de bloei van de wijk en delen in de hoop van het Evangelie, de liefde van God. Dit doen we door middel van sportactiviteiten, wandelingen, kliederkerkactiviteiten en dergelijke. Met uw bijdrage kunnen deze activiteiten blijven plaatsvinden en bouwt u mee aan een gemeenschap waarin mensen kunnen ontdekken wie God voor hen is/wil zijn.

Met de 2e collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de vijf wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan het onderhoud van de kerkgebouwen. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Collecten Avonddienst

Eerste collecte: Stedelijk Kerkenwerk
Met deze collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de vijf wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan het onderhoud van de kerkgebouwen. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom

Tweede collecte: Wijkfonds

Zendingsbussen: IFES
IFES is een grensverleggende beweging van internationale studenten die bidden, de bijbel lezen en getuigen. IFES is opgebouwd uit studentenverenigingen zoals Alpha, Ichthus, C.S.F.R. en GSV. Internationaal zijn meer dan 500.000 studenten aangesloten bij IFES in meer dan 170 landen. IFES gelooft dat gepassioneerde christenstudenten in deze wereld blijvend een verschil kunnen maken. Dit doet IFES door betrokken met studenten op te trekken en ze toe te rusten, aan te moedigen en mee te helpen. Deze maand collecteren we voor IFES in Groningen. Namens de diaconie van harte bij u aanbevolen.