Collecten kerkdiensten
zondag 24 april

Eerste collecte ochtenddienst: Diaconie Protestantse Gemeente Groningen
De opbrengst is bestemd voor de diaconie van de Protestantse Gemeente Groningen. Hiermee worden diaconale werkzaamheden in de stad ondersteund en wordt ook aan andere doelen, projecten of organisaties bijgedragen, zowel lokaal als internationaal.

Met de 2e collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk.
Uit de vijf wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan de inzet van predikanten en kerkelijk werkers in onze wijkgemeenten. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Collecte Avonddienst

Eerste collecte: Stedelijk Kerkenwerk
Met deze collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk.

Tweede collecte: Wijkfonds

Zendingsbussen: Mercy Ships
De opbrengst deze maand gaat naar Mercy Ships. Mercy Ships heeft als doel: in navolging van Jezus hoop en genezing brengen aan de allerarmsten in de wereld, omdat ieder mens kostbaar is. Hun kernwaarden zijn: compassie, Bijbelse normen en waarden, integriteit, en verantwoordelijkheid. Mercy Ships vaart met het ziekenhuisschip Africa Mercy naar de armste landen in Afrika om daar medische zorg mogelijk te maken door training en operaties. Vrijwel alleen vrijwilligers (400) werken aan boord, zij betalen zelf hun reiskosten en hun verblijf aan boord.