Collecten kerkdiensten
zondag 3 april

Eerste collecte ochtenddienst: Kerk in Actie: Moldavië: Kinderen en ouderen worden gezien
Door werkloosheid en armoede werkt ongeveer een kwart van de bevolking van Moldavië in het buitenland. Ouderen én kinderen blijven alleen en eenzaam achter. Veel kinderen zijn al op jonge leeftijd op zichzelf aangewezen. Ze gaan daardoor niet regelmatig naar school en lopen groot risico slachtoffer te worden van geweld en mensenhandel. Vele ouderen hebben een klein pensioen waar ze onmogelijk van rond kunnen komen. Hierdoor raken veel ouderen ondervoed en kunnen hun gas- en lichtrekening niet betalen. De christelijke organisatie Bethania, partnerorganisatie van Kerk in Actie, wil verandering brengen in de levens van deze kinderen en ouderen. In hun dagcentrum krijgen kinderen hulp bij hun huiswerk, een maaltijd, en de mogelijkheid voor psychosociale hulp. Er zijn dagelijks sport- en buitenactiviteiten en elke maand worden de verjaardagen van de kinderen gevierd. Hiermee wil Bethania voorkomen dat de emotionele, fysieke en sociale groei van kinderen in gevaar wordt gebracht. Vanuit haar dagcentrum voorziet Bethania de meest kwetsbare ouderen in de dorpen Tintareni en Bulboaca van thuiszorg en een warme maaltijd.
Met deze collecte steunt u het werelddiaconale werk van Kerk in Actie zoals Bethania in Moldavië.

Met de 2e collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk.
Uit de vijf wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan de inzet van predikanten en kerkelijk werkers in onze wijkgemeenten. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom

Collecten Internationale Dienst

Collecte: Onkosten (Wijkfonds)

Zendingsbussen: Mercy Ships
De opbrengst deze maand gaat naar Mercy Ships. Mercy Ships heeft als doel: in navolging van Jezus hoop en genezing brengen aan de allerarmsten in de wereld, omdat ieder mens kostbaar is. Hun kernwaarden zijn: compassie, Bijbelse normen en waarden, integriteit, en verantwoordelijkheid. Mercy Ships vaart met het ziekenhuisschip Africa Mercy naar de armste landen in Afrika om daar medische zorg mogelijk te maken door training en operaties. Vrijwel alleen vrijwilligers (400) werken aan boord, zij betalen zelf hun reiskosten en hun verblijf aan boord.