Collecten kerkdiensten
zondag 30 januari 2022

Eerste collecte ochtenddienst: Diaconie Protestantse Gemeente Groningen
Zondag 30 januari is de eerste collecte in onze kerken bestemd voor de Stichting Rondom Baba in Mali. De opbrengst van deze collecte zal door het College van Diakenen worden verdubbeld.
De stichting Rondom Baba bestaat in 2022 vijftien jaar. Samen met Malinees Baba Traoré zette de Nederlandse Yvonne Gerner in 2007 in het midden van Mali de leefgemeenschap Here Bugu op (wat betekent plaats van vrede). Baba en Yvonne wilden de armoedebestrijding op een andere manier aanpakken. Ze werken aan de duurzame ontwikkeling van de leef- en werkomstandigheden van de extreem armen en het motto hierbij is ‘neem het beste van je cultuur en deel het met het beste van de cultuur van de ander.’ Neem gerust eens een kijkje op de website: www.rondombaba.nl

Tweede collecte ochtenddienst: Jong Protestant: Interactief aan de slag met de Bijbel
Hoe houd je jongeren betrokken bij de kerk en bij het geloof. Dat kan bijvoorbeeld met het spel Sirkelslag van Jong Protestant, de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk. Tijdens Sirkelslag spelen jeugdgroepen uit heel Nederland op hun eigen locatie een interactief spel. Via online verbindingen strijden ze tegen groepen in andere plaatsen om de hoogste score. Bij Sirkelslag staat altijd een bijbelverhaal en vaak ook diaconale thema’s centraal. Op een ongedwongen manier zijn jongeren zo bezig met geloofsonderwerpen.
Steun het jeugdwerk van de Protestantse Kerk..

Collecten Catechismusdienst

Eerste collecte: Stedelijk kerkenwerk
Met de 1e collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de zes wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen.
Wij dragen daarmee bij aan het onderhoud van de orgels in de kerken. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Tweede collecte: Wijkfonds

Zendingsbussen: Stichting Messias belijdende Joden
De visie van Stichting Messias belijdende Joden is vanuit de verbondenheid met Israël en in het bijzonder de Messias belijdende Joden met hun gebeden en gaven te steunen. Zij willen de christelijke gemeente wijzen op haar joodse wortels en de verbondenheid van de gemeente met de Messias belijdende Joden bevorderen. De stichting wil hen ook steunen tot evangelieverkondiging onder hun volksgenoten. Zij ondersteunen vele diaconale projecten o.a. met het steunen van gemeenten en voorgangers, hulptransporten, gaarkeukens.