Kerkradiodienst 29 maart 2020

Zondag Judica

Aanvang 10.00 uur

Deze zondag is het ‘zondag Judica’ (‘Doe mij recht’), de vijfde zondag van de veertigdaagse voorbereiding op het Paasfeest. Het is de soberste zondag. Een oude Nederlandse naam is: Passiezondag, d.w.z., Lijdenszondag.

Voorganger: Ds. Pieter Versloot
Organist: Sietze de Vries

‘Doe mij recht’ is een gebedsaanhef, naar het eerste vers van psalm 43, kort maar krachtig, heftig bijna. Een gebed midden in het lijden uitermate passend bij een tijd die beheerst wordt door het coronavirus.

• Toelichting op het thema en de actualiteit
  • Bemoediging en groet
  • Zingen: Psalm 43: 1-3
  • Schriftlezing: Johannes 11:1-16
  • Overdenking
  • Gebed en voorbeden
  • Slotlied: NLB 512:1-7

U kunt uw gaven delen via Scipio of https://kerk050.nl/MKC

Eerste collecte: Ghana – Nieuwe kansen voor straatmeisjes

De bevolking in het noorden van Ghana is grotendeels afhankelijk van de landbouw. Er is veel armoede. Daarom vertrekken veel mensen naar de grote stad, in de hoop op een beter leven. Helaas belandt een deel van hen op straat, onder wie jonge meisjes. Kerk in Actie spoort en vangt deze meisjes op, samen met een lokale organisatie. De meisjes krijgen psychologische hulp, medische zorg en een korte vaktraining om in hun onderhoud te kunnen voorzien. Ook werken we aan preventie door voorlichting te geven in het gebied waar de meisjes vandaan komen. Collecteer mee en geef straatmeisjes een nieuwe kans!
www.kerkinactie.nl/straatmeisjesghana

Tweede collecte: Stedelijk kerkenwerk

Met de 2e collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de zes wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan het onderhoud van de kerkgebouwen.
Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Zendingsbus

De zendingsbus is deze maand voor Stichting Gave.
Uw gift voor deze collecte kunt ook rechtstreeks over maken naar de diaconie: NL76RABO0106040251
www.gave.nl