Instructies en veelgestelde vragen Scipio app

Voor alle meelevende leden van Wijkgemeente Martinikerk is er een Scipio app beschikbaar die u gemakkelijk toegang biedt tot tal van zaken rond het gemeenteleven. U kunt de app hier downloaden. Of scan de QR-code met uw smartphone.

Als u de app heeft geïnstalleerd kunt u inloggen met het e-mailadres dat van u geregistreerd staat in de ledenadministratie van de wijkgemeente.

Maakte u al gebruik van Scipio via Protestantse Gemeente Groningen? Open dan de app, ga naar Menu, klik naast uw naam op ‘Wissel’, kies onder ‘Andere kerken’ voor ‘Wijkgemeente Martinikerk Groningen’. Ziet u deze niet staan? Klik dan op ‘Toevoegen’ en zoek op ‘Martinikerk’. Selecteer vervolgens ‘Wijkgemeente Martinikerk Groningen’.

Geen lid? Dan kunt u zich wel registreren en als gast gebruikmaken van een beperkt aantal van de functionaliteiten.

Nieuwsbrieven

Lees de wekelijkse nieuwsbrief ook in de app

Collectes

Draag eenvoudig digitaal bij aan de collectes

Verjaardagen

Blijf op de hoogte van verjaardagen van gemeenteleden, zodat u ze kunt feliciteren

Babbelbox & groepen

Wissel berichten uit met andere gemeenteleden zonder dat uw privacy in het geding is

Agenda

Alle kerkdiensten en andere activiteiten die rondom de wijkgemeente georganiseerd worden overzichtelijk bij elkaar

Ledenlijst

In de ledenlijst vindt u makkelijk contactgegevens van andere gemeenteleden

Kerkdienstgemist

Kijk of luister gemakkelijk live mee met kerkdiensten of kijk ze op een later moment terug

Foto-albums

Van activiteiten zullen met enige regelmaat foto’s gemaakt en gedeeld worden

Beleidsdocumenten

De beleidsdocumenten van de wijkgemeente altijd bij de hand

Liturgie

Raadpleeg tijdens de dienst eenvoudig de liturgie en bespaar een boom

Door met uw muis over de iconen rondom het Scipio logo te bewegen, krijgt u te zien wat u zoal in de Scipio app kunt vinden.

Frequently Asked Questions (FAQ)

Het doel van de hernieuwde Scipio omgeving is om de interactie tussen gemeenteleden te bevorderen. Daarnaast zijn er ook een aantal functionaliteiten in samengebracht die eerder op verschillende plekken stonden, zoals nieuwsbrieven, collectes, almanak en liturgie.

Het saldo in de oude omgeving, van Protestantse Gemeente Groningen, kan helaas niet worden overgezet naar de nieuwe omgeving. In de oude omgeving kan voorlopig nog wel worden gegeven aan de collectedoelen van onze wijkgemeente. Let er bij het opwaarderen op dat u dit in de nieuwe omgeving doet.

U kunt wisselen tussen de app van Protestantse Gemeente Groningen en die van Wijkgemeente Martinikerk door in de app naar ‘Menu’ te gaan, vervolgens klikt u naast uw naam op ‘Wissel’ en kiest u onder ‘Andere kerken’ voor een andere kerk/wijkgemeente.

Stuur een mail naar welkom@wijkgemeente-martinikerk.nl en geef in de mail aan wat de naam moet worden. De naam zal worden gewijzigd of toegevoegd aan de ledenadministratie waarna deze zichtbaar zal worden in de Scipio App.

Stuur een mail naar welkom@wijkgemeente-martinikerk.nl en geef in de mail aan welke gegevens gewijzigd moeten worden. De wijzigingen zullen worden doorgevoerd in de ledenadministratie waarna de wijzigen zichtbaar zullen worden in de Scipio App

Standaard zijn de gegevens van elk als meelevend geregistreerd staand lid van de Wijkgemeente zichtbaar in de app. Of u als meelevend staat geregistreerd of niet mag u zelf bepalen en kunt u laten aanpassen door een bericht te sturen aan welkom@wijkgemeente-martinikerk.nl.

Wilt u wel als meelevend geregistreerd blijven staan, maar de zichtbaarheid van uw gegevens aanpassen? Dan zijn er 2 scenario’s mogelijk:
Maakt u zelf wel gebruik van de Scipio app?
Dan kunt via Menu, Bekijk mijn lidmaatschap, Privacy-instellingen beheren, precies instellen wat u wel en niet wilt delen met andere gebruikers.

Maakt u zelf geen gebruik van de Scipio app? Stuur dan een bericht naar communicatie@wijkgemeente-martinikerk.nl met het verzoek uw profiel onzichtbaar te maken. Vermeld daarbij uw voor- en achternaam en geboortedatum.

In de Babbelbox kan iedereen berichten delen die door elke app-gebruiker gelezen kunnen worden. Dit in tegenstelling tot het delen van iets in een groep. Bij delen van iets in een groep is de inhoud alleen beschikbaar voor de groepsleden.

Iedere gebruiker van de Scipio App kan en mag een groep aanmaken. De beheerders controleren wel op de groepen zodat er geen dubbele groepen of ongepaste groepen worden aangemaakt.

U kunt in de Scipio app meldingen beheren door vanuit het menu te kiezen voor de optie: Mijn meldingen.

Selecteer vervolgens het tandwiel rechts bovenin en geef aan welke meldingen u wel of niet wilt ontvangen.

Voor meldingsinstellingen over activiteit in groepen waar u lid van bent, gaat naar de groep, klikt u rechtsboven op de stipjes en kiest u voor ‘Meldingen instellen’

Dit kan niet via de omgeving van de wijkgemeente, maar wel in die van de Protestantse Gemeente Groningen. Daar kunt u eenvoudig naar overschakelen via Menu, Wissel.

Tijdens het koffiedrinken na de ochtenddienst op 19 februari kunt in de ‘app-hoek’ ondersteuning krijgen in het gebruik van de app. Wanneer er veel vraag naar is volgen er mogelijk meer van dit soort momenten.

Voor antwoorden op meer algemene vragen kunt u terecht op de FAQ van Scipio. Staat daar uw vraag ook niet bij, neem dan contact op met communicatie@wijkgemeente-martinikerk.nl