Kerkdienst zondag 7 juni 2020

Zondag Trinitatis
eerste zondag na Pinksteren

Op deze zondag worden twee kerkdiensten uitgezonden via de kerkradio en kerkdienstgemist.nl. ’s Morgens om 9.30 uur en ’s middags om 17.00 uur (Internationale Dienst) kunt u meeluisteren, of op een zelfgekozen tijdstip erna via kerkdienstgemist.nl. Wat ook op elk moment kan: bijdragen aan de collecten.

Ochtenddienst

Voorganger: prop. J.W. Bassie
Organist: dhr. Stef Tuinstra
Met medewerking van een selectie zangers van het Agricola Consort

Intochtslied: Psalm 105 vers 1
Stil gebed
Votum en zegengroet
Zingen: lied 687 vers 1, 2 en 3: ‘Wij leven van de wind…’
Lezing van het gebod en Apostolische vermaning
Zingen: Psalm 103 vers 2 en 3
Gebed om verlichting met de Heilige Geest
Schriftlezing: Exodus 16 vers 1 tot en met 30
Kinderlied: OTH 439: ‘Laat zo je licht maar schijnen…’
Verkondiging
Zingen: Psalm 78 vers 2, 9 en 10
Dankgebed en voorbeden
Slotlied: Lied 512 vers 1, 2 en 5: ‘O Jezus, hoe vertrouwd en goed…’
Zegen

Internationale dienst

Voorganger: ds. S. van Leer, ds. P.A. Versloot

N.N.B.

Collecte Ochtenddienst

U kunt tijdens of na deze diensten op de volgende manieren aan de collecte bijdragen:
– Scipio (app op uw smartphone of tablet)
– Tikkie: kerk050.nl/MKC (of via de QR-code hiernaast)
– via het bankrekeningnummer dat vermeld staat bij het collectedoel

Collecte tijdens eredienst: Evangelische Hogeschool
Omdat de overheid alleen beroepsonderwijs subsidieert, is de EH volledig afhankelijk van de steun van particulieren, bedrijven, fondsen en kerken. In een samenleving die zich steeds meer losmaakt van het christelijk geloof is het voor jongeren steeds moeilijker hoe zij hun geloof handen en voeten kunnen geven. De EH voorziet in deze behoefte. Een diaconale taak voor ons als kerk om dit onderwijs toegankelijk te houden voor elke jongere die toegerust wil worden met een Bijbels fundament. Onder het motto ‘samen investeren in een nieuwe generatie’ namens de diaconie van harte bij u aanbevolen!

– Scipio: kies voor ‘Wijkdiaconie – Martinikerk’
– Tikkie: kerk050.nl/MKC1
NL76 RABO 0106 0402 51 t.n.v. Diaconie Hervormde Gemeente Martinikerk o.v.v. ‘EH’

Uitgangscollecte: Stedelijk kerkenwerk
Met de tweede collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de zes wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen.
Wij dragen daarmee bij aan de inzet van predikanten en kerkelijk werkers in onze wijkgemeenten.
Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

– Tikkie: kerk050.nl/MKC2
NL08 RABO 0641 1348 94 t.n.v. Protestantse Gemeente Groningen o.v.v. ‘Stedelijk kerkenwerk, Martinikerk, 7 juni 2020’

Zendingsbussen: Missionair werk in Het Pand
Deze maand is de opbrengst van de zendingsbussen voor het Missionair werk in Het Pand. In Het Pand vinden veel verschillende activiteiten plaats, o.a. huiswerkbegeleiding, ouder-peuter ochtend, sport en spelweek, koffiemomenten en er is iedere zondag een viering met lunch. Het Pand voorziet met haar activiteiten een duidelijke behoefte in de wijk en in onze gemeente. Onze missionair werker en de vrijwilligers proberen een relatie op te bouwen want aandacht voor bezoekers is een belangrijk speerpunt. Op een actieve manier willen zij aspecten van christelijk geloof meegeven aan de bezoekers. Ondanks de corona maatregelen proberen zij het werk zo goed mogelijk doorgang te laten vinden op alternatieve manieren.
Namens de diaconie van harte bij u aanbevolen.

– Tikkie: kerk050.nl/MKC3
NL76 RABO 0106 0402 51 t.n.v. Diaconie Hervormde Gemeente Martinikerk o.v.v. ‘Zendingsbus juni’

Collecte Wijkfonds

Wijkfonds
We vragen u ook nu om uw bijdrage voor het Wijkfonds, omdat de inkomsten daarvan grotendeels wegvallen i.v.m. de middag- en avonddiensten die niet doorgaan. Het wijkfonds draagt o.a. de kosten voor:
– de kosten van de avond-/middagdiensten, denk aan predikant, koor, koster en organist
– koffie, thee en andere kosten die tijdens een gemeenteavond gemaakt worden
– jeugdwerk
– deze website
– abonnementen, attenties, vergaderkosten e.d.

– Tikkie: kerk050.nl/MKCA2
– NL51 INGB 0004 2111 33 t.n.v. Stichting Wijkfonds Martinikerk o.v.v. ‘Collecte Wijkfonds’