Kerkdiensten tot 19 januari 2021

Het kabinet heeft vergaande maatregelen afgekondigd voor de komende 5 weken. Als moderamen hebben we ons gebogen over de vraag wat dit betekent voor de kerkdiensten van onze wijkgemeente in deze belangrijke tijd van het kerkelijk jaar. Hierbij luisteren we goed naar wat landelijk door de PKN wordt geadviseerd en hechten we aan een gezamenlijke lijn binnen de Protestante Gemeente Groningen. Tenslotte is het belangrijk dat er duidelijkheid is.

Landelijk is het volgende geadviseerd voor de komende 5 weken:

1. Blijf zoveel mogelijk thuis en ga over op digitale kerkdiensten
  2. Mocht er toch gekozen worden om fysiek dienst te houden, beperk het dan tot maximaal 30 bezoekers inclusief kinderen

Het moderamen heeft advies gevraagd aan de corona werkgroep. Dit advies is overgenomen. Het moderamen heeft dit vervolgens gedeeld met de andere wijkgemeenten van de PGG (die dezelfde keuze hebben gemaakt).

BESLUIT
Vanuit het oogpunt van maatschappelijke verantwoordelijkheid, de goede digitale mogelijkheden die we hebben (speciaal voor situaties als deze aangeschaft), een zwaardere lock-down dan in maart-april, de druk op de zorg en het signaal wat we afgeven naar de maatschappij, is besloten om alle kerkdiensten tot 19 januari 2021 digitaal te verzorgen zonder bezoekers. Het Heilig Avondmaal wordt uitgesteld tot een later moment na 19 januari 2021. Dit betekent dat er volop wordt ingezet op goed verzorgde digitale diensten. Wellicht hebt u/heb jij na het lezen van bovenstaand besluit vragen. Deze kunnen worden gemaild naar scriba@wijkgemeente-martinikerk.nl.

In Christus verbonden,
Het moderamen