zondag 13 juni 2021

Tweede zondag na Trinitatis

Op deze zondag worden twee kerkdiensten uitgezonden via de kerkradio en kerkdienstgemist.nl. ’s Morgens om 9.30 uur en ’s middags om 17.00 uur kunt u meekijken, of op een zelfgekozen tijdstip erna via kerkdienstgemist.nl. Wat ook op elk moment kan: bijdragen aan de collecten.

Voorbereiding Heilig Avondmaal

Voorganger dr. J.F. Mol
Organist Sietze de Vries
Voorzang vier gemeenteleden

• Orgelspel voor de dienst
  • Mededelingen
  • Psalm 27: 1, 2 en 3
  • Welkomstwoord
  • Psalm 25: 4, 5 en 10
  • Gebod: Exodus 20:1-17
  • Ps 130: 2 en 4
  • Kindermoment plus kinderlied; Jeremia 38:1-13 + Lied 177
  • Gebed om de opening van het Woord
  • Schriftlezing: Romeinen 3:9-22
  • Lied 313: 1, 4 en 5
  • Preek
  • Lied 705: 1 en 4
  • Aankondiging van de inzameling van de gaven
  • Dienst van de gebeden, afgesloten met gezamenlijk Onze Vader
  • Slotlied: Lied 418 (4 coupletten)

Psalmenvespers

Voorganger ds. P.A. Versloot
Organist Sietze de Vries
Muzikale begeleiding Roden Girl Choristers onder leiding van Sonja de Vries – Van der Linden

Eerste collecte: Stichting Messias belijdende Joden
De visie van Stichting Messias belijdende Joden is vanuit de verbondenheid met Israël en in het bijzonder de Messias belijdende Joden met hun gebeden en gaven te steunen. Zij willen de christelijke gemeente wijzen op haar joodse wortels en de verbondenheid van de gemeente met de Messias belijdende Joden bevorderen. De stichting wil hen ook steunen tot evangelieverkondiging onder hun volksgenoten. Zij ondersteunen vele diaconale projecten o.a. met het steunen van gemeenten en voorgangers, hulptransporten, gaarkeukens.

Tweede collecte: Protestantse Kerk: Kerk voor het dorp
De Dorpskerkenbeweging van de Protestantse Kerk in Nederland geeft kleine geloofsgemeenschappen een platform in hun zoektocht naar betekenisvol kerk zijn in hun omgeving. Dat veel kerken krimpen, betekent niet dat zij niet zinvol kunnen zijn. Zo zijn
er dorpskerken die bijvoorbeeld van hun kerk een ‘huiskamer van het dorp’ maken, dorpsactiviteiten organiseren of deelnemen in een dorpscoöperatie. Binnen de Dorpskerkenbeweging inspireren en motiveren kleine gemeenten elkaar.

Collecte Psalmenvespers

Collecte: Onkosten (wijkfonds)
Deze is bestemd voor de onkosten van de Psalmenvespers. Deze onkosten bedragen ongeveer € 3,00 per persoon. Mocht u kunnen bijdragen, daarvoor hartelijk dank. U kunt de Psalmenvesper ook steunen met een fiscaal aftrekbare gift, door een bedrag over te maken naar NL51INGB0004211133 t.n.v. Stichting Wijkfonds Martinikerk, onder vermelding van “Psalmenvespers”.

De stichting Wijkfonds Martinikerk is een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling; RSIN-code 806173439).

Zendingsbussen: Missionair werk in Het Pand
Deze maand is de opbrengst van de zendingsbussen voor het Missionair werk in Het Pand. In Het Pand vinden veel verschillende activiteiten plaats, o.a. huiswerkbegeleiding, ouder-peuter ochtend, sport en spelweek, koffiemomenten en er is iedere zondag een viering met lunch. Het Pand voorziet met haar activiteiten een duidelijke behoefte in de wijk en in onze gemeente. Onze missionair werker en de vrijwilligers proberen een relatie op te bouwen want aandacht voor bezoekers is een belangrijk speerpunt. Op een actieve manier willen zij aspecten van christelijk geloof meegeven aan de bezoekers. Ondanks de corona maatregelen proberen zij het werk zo goed mogelijk doorgang te laten vinden op alternatieve manieren. Namens de diaconie van harte bij u aanbevolen.