zondag 29 augustus 2021

Dertiende zondag na Trinitatis

Op deze zondag worden twee kerkdiensten uitgezonden via de kerkradio en kerkdienstgemist.nl. ’s Morgens om 9.30 uur en ’s avonds om 19.00 uur kunt u meekijken, of op een zelfgekozen tijdstip erna via kerkdienstgemist.nl. Wat ook op elk moment kan: bijdragen aan de collecten.

Voorganger ds. P.A. Versloot

• Lezing uit het Nieuwe testament Efeziërs 1:1-14
  • NLB 848: 4,5
  • Preek
  • Zingen: NLB 939: 1-3 (vleugel)
  • Toelichting collecten
  • Gebeden
  • Dankgebed
  • Voorbeden
  • Onze Vader (NLB 370: 1-3)
  • Zingen: Psalm 150: 1-2
  • Zending en zegen
  • Orgelspel

Avonddienst

Voorganger proponent B. Coster
Organist familie Knol – De Vries

• Inleidend orgelspel
  • Afkondigingen door de dienstdoend ouderling
  • Intochtslied (staande) Lied 273.1,2 Loof God, die zegent al wat leeft.
  • Votum en Groet
  • Zingen:  Psalm 146:1
  • Gebed om de opening van het Woord
  • Schriftlezing Handelingen 18:1-11
  • Zingen: Psalm 104:10
  • Schriftlezing:1Cor. 1:17 tot 1Cor. 2:16
  • Zingen: Psalm 107: 20
  • Prediking 1Cor. 2: 16
  • Geloofsbelijdenis
  • Zingen: Lied 578: 2 en 6(staande)
  • Collecte (alleen aankondiging)
  • Dankgebed en voorbeden
  • Slotlied (staande) Lied  575:6

Eerste collecte ochtenddienst: Kerk in Actie: Groningen voor Colombia
Samen met andere kerken uit Drenthe en Groningen ondersteunen we verschillende projecten van Kerk in Actie in Colombia. Onder de noemer: Groningen voor Colombia. Dit jaar zijn er drie collecten. Dit is de tweede collecte. Er worden vier projecten in Colombia gesteund. Zo is er een project waar kinderen naast hun werk onderwijs krijgen. Ook worden bijvoorbeeld vrouwen ondersteund in het vredeswerk. Verder zendt de Protestantse Kerk een docent praktische theologie uit naar Colombia om daar ter plekke mensen op te leiden. Als vierde project worden trainingen gegeven in het opvangen van vluchtelingen. Voor veel meer informatie over deze vier projecten gaat u naar www.kerkinactie.nl/groningen

Tweede collecte ochtenddienst: Stedelijk Kerkenwerk
Uit de zes wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen.

Collecten Avonddienst

Eerste collecte: Stedelijk kerkenwerk
Met deze collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de zes wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen. Wij dragen daarmee bij aan de kosten van de landelijke organisatie van de Protestantse Kerk. Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.

Tweede collecte: Wijkfonds

• de kosten van de avond-/middagdiensten, denk aan predikant, koor, koster en organist
  • koffie, thee en andere kosten die tijdens een gemeenteavond gemaakt worden

Zendingsbussen: Woord en Daad
De opbrengst deze maand gaat naar Woord en Daad. Deze organisatie werkt in 22 landen, voor vele kwetsbare groepen. In een gebroken wereld, getekend door armoede en onrecht, streeft Woord en Daad naar zichtbare tekenen van Gods komend Koninkrijk. Het Bijbels perspectief op gerechtigheid en barmhartigheid drijft hen dagelijks bij te dragen aan een duurzame verandering van mensen hier en daar. Ze verbinden mensen, organisaties en sectoren in een land, en over landsgrenzen heen. Via hun programma’s Agrarische ontwikkeling, Bewustwording, Duurzaam water, Educatie, Noodhulp en Weerbaarheid en Werk en Opleiding, werkt Woord en Daad al 45 jaar aan een duurzame verandering.