Kerkdienst op Goede Vrijdag

Op Goede Vrijdag wordt om 19:30 uur een dienst vanuit de Martinikerk uitgezonden. Onze eigen wijkpredikant Pieter Versloot gaat voor. Sietze de Vries bespeelt het orgel.

Let op: geluid begint pas op 3:00 minuten

Koraalvoorspel van Bach
Welkom en toelichting op de dienst
Bemoediging en groet
Zingen: NLB 919:1-4
Schriftlezing: Jesaja 57:15
Overweging
Zingen: NLB 576:1 en 4
Gebed
Zegen
Slotlied: Psalm 68:2 en 7

Collecte Avonddienst

Tikkie Collecte Avonddienst

– Scipio (app op uw smartphone of tablet)
– Tikkie: kerk050.nl/MKCA (of via de QR-code hiernaast)
– via het bankrekeningnummer dat vermeld staat bij het collectedoel

Collecte tijdens eredienst: Wijkdiaconie voor Evangelie & Moslims

Evangelie & Moslims stimuleert en ondersteunt christenen om goede contacten op te bouwen met moslims en om, als christelijke gemeenschap, moslims in ons land gastvrij uit te nodigen en in woorden en daden te laten zien wie Jezus Christus voor hun wil zijn. Ze bemoedigen christenen erop uit te gaan om moslims te ontmoeten. Die worden daarbij geholpen door inzet van de medewerkers van E&M door training, materialen en begeleiding. E&M wordt gesteund door de PKN (IZB – GZB) CGK, NGK, en GKV. Namens de diaconie van harte bij u aanbevolen.
– Tikkie: kerk050.nl/MKCA1
– NL76 RABO 0106 0402 51 t.n.v. Diaconie Hervormde Gemeente Martinikerk te Groningen o.v.v. E&M

Avondmaalscollecte:  Hopspice voor daklozen Centraal-Azië

Collecte Avondmaal

Tikkie Collecte Avondmaal

In Centraal-Azië, waar de GZB werkt, leven talloze jongeren en ouderen op straat. Het ontbreekt hen aan bijna alles. Voor hen is er nauwelijks aandacht, ook niet in hun laatste levensfase. Naast dagopvang krijgen ca. 100 daklozen per week een warme maaltijd, medische zorg en eventueel een kappersbeurt. Om ook iets te doen voor daklozen die vaak door alcoholverslaving ziek worden en op straat sterven, is er onlangs een hospice gebouwd. Hier is plaats voor zes daklozen die terminaal zijn. Zo krijgen zij goede zorg voor een menswaardig levenseinde. Een project van Project 10 27 (GZB). Namens de diaconie van harte bij u aanbevolen.
Overboekingsinformatie:
– Tikkie: kerk050.nl/MKAVOND
– NL76 RABO 0106 0402 51 t.n.v. Diaconie Hervormde Gemeente Martinikerk te Groningen o.v.v. Avondmaal

Uitgangscollecte: Stedelijk kerkenwerk

Met deze collecte dragen we bij in de vaste kosten van onze kerk. Uit de zes wijkkerken in Groningen willen we zo elke maand € 3.000 inzamelen.
Wij dragen daarmee bij aan de inzet van predikanten en kerkelijk werkers in onze wijkgemeenten.
Velen van u betalen al een vrijwillige bijdrage (Kerkbalans). Daar zijn we dankbaar voor. Uw gift in deze collecte is als aanvulling daarop meer dan welkom.
– Tikkie: kerk050.nl/MKCA2
– NL08 RABO 0641 1348 94 t.n.v. Protestantse Gemeente Groningen o.v.v. Stedelijk kerkenwerk, Martinikerk, 10 april 2020

Zendingbussen

De zendingsbussen zijn in de maand april bestemd voor Stichting Messiasbelijdende Joden. De visie is om vanuit de verbondenheid met Israël en in het bijzonder de Messiasbelijdende Joden met hun gebeden en gaven te steunen. Zij willen de christelijke gemeente wijzen op haar joodse wortels en de verbondenheid van de gemeente met de Messiasbelijdende Joden bevorderen.
– Tikkie: kerk050.nl/MKCA3
– NL76 RABO 0106 0402 51 t.n.v. Diaconie Hervormde Gemeente Martinikerk o.v.v. Zendingsbus april